Для покращення роботи сайту ми збираємо cookie для отримання інформації про досвід користувачів
OK
meteotrek.ua

Поради щодо впровадження метеорологічного моніторингу

Недостатньо просто встановити метеостанції та датчики. Головне — зрозуміти, як працювати даними, щоб метеостанції не перетворились на чергові інноваційні іграшки, яких кожного дня пропонується аграрному бізнесу все більше.
Скільки необхідно встановити метеостанцій на певну площу, щоб вони працювали максимально ефективно? Відразу дати відповідь на це питання неможливо. Головне не кількість — а раціональність. Впровадження будь-якого інноваційного рішення — це проектна робота, тому для початку потрібно враховувати ряд ключових факторів:
  1. Віддаленість господарства від власників або керуючої компанії. Як і будь-який інструмент, який здійснює контроль (погоди, техніки, персоналу, тощо), метеостанції часто стають елементами саботажу з боку віддалених співробітників.
  2. Рельєф та кліматичний пояс. Всі знають, що наша країна розміщена у 3-х (а останнім часом говорять вже про 4) кліматичні зони, а також має рельєф від степу до Карпат. Тому від розміщення господарства також залежить і необхідне “покриття” станцій.
  3. Культури, що вирощуються: зернові, овочі, сади, виноградники — все це впливає на насиченість станцій та кількість датчиків, які необхідно встановлювати.
  4. Зрошення. В залежності від того, чи використовуються системи зрошення на господарстві, також залежить і кількість обладнання.
Крім вищезазначеного переліку варто враховувати і саму комплектацію обладнання. Якщо поля підприємства розміщуються на території 20 на 15 кілометрів на відносній рівнині. Швидкість та напрямок вітру будуть приблизно стабільними на всіх полях, а ось опади, температура та вологість повітря можуть дещо відрізнятись. Ще більшою різниця буде для показників грунту — його температури та вологості. Навіть невеликі перепади висоти зумовлюють збирання значно більшої вологи знизу, ніж нагорі. Як результат, для такого випадку можемо говорити про наступний перелік станцій:
  1. METEOTREK RW — одна станція із розміщенням у центрі господарства. Надасть інформацію про стан повітря, кількість опадів, швидкість та напрямок вітру. У розширеній комплектації може збирати інформацію про сонячне випромінювання, сонячну радіацію та фотосинтетичну активну радіацію.
  2. METEOTREK RAIN + AIR — 4-5 станцій по периметру, які нададуть інформацію про відносні та накопичені опади та повітря — температуру, вологість, атмосферний тиск, точку роси.
  3. METEOTREK SOIL — нададуть точну інформацію про температуру та вологість грунту на одному або декількох рівнях, а при використанні систем зрошення — ще й точну інформацію про опади у комплектації METEOTREK SOIL + RAIN. Загальних рекомендацій щодо встановлення кількості датчиків грунту та на скількох рівнях їх потрібно встановлювати, на жаль, немає — все залежить від додаткових факторів та наявного бюджету. Можемо сказати, що у нашої компанії є досвід встановлення до чотирьох станцій SOIL на одному полі із датчиками на трьох глибинах.
Як бачимо, для отримання якісного результату, потрібно провести досить серйозну підготовчу роботу, але і це ще не все. Недостатньо просто встановити метеостанції та датчики, навіть підібрані та встановлені коректно. Головне — зрозуміти, як працювати з цими даними, щоб метеостанції не перетворились на чергові інноваційні іграшки, яких кожного дня пропонується аграрному бізнесу все більше. Насправді метеостанція — це лише інструмент для збору даних, а інше — це вже програмне забезпечення та вміння цими даними користуватись.


По-перше, це дійсно робота з поточними та історичними даними. Це допомагає агроному зрозуміти тенденції та приймати важливі рішення, враховуючи короткостроковий прогноз погоди.
По-друге, це планування технологічних операцій в залежності від того ж самого прогнозу: чи буде дощ, чи буде сильний вітер, чи буде посуха — все це впливає не тільки на врожайність, а й на максимально ефективне розподілення ресурсу — людського та техніки.
По-третє, це аналіз історичних даних, накладений на показники врожайності минулих сезонів. Це допоможе приймати кращі рішення, керуючись отриманим досвідом.
Таким чином робимо висновки, що для того, щоб погодні дані були максимально корисними для аграрної компаній, необхідно отримати 4 складові:
  1. Правильно підібране та встановлене обладнання.
  2. Функціональне програмне забезпечення.
  3. Досвідчений персонал, зацікавлений у кінцевому результаті.
  4. Інтеграція метеоданих у бізнес-процеси підприємства.
Програмно-апаратний комплекс METEOTREK є не просто якісною метеостанцією, це комплексна система, яка може працювати як відокремлено, так і передавати дані в інші системи фарм менеджменту, щоб клієнти могли працювати з різними даними в одному інтерфейсі. Компанія має все необхідне, щоб максимально ефективно працювати саме у вашому підприємстві — METEOTREK завжди відкриті для нових цікавих проектів та індивідуальних рішень під кожного замовника.